Connected TV - Equativ | Unlocking Creative Potential on Connected TV - Strategies for Impactful Advertising in a New Era

Nel crescente panorama della Connected TV in Europa, dove l'88% degli utenti utilizza lo streaming su un ecosistema di app sempre più frammentato, inclusa la rapida crescita delle piattaforme FAST, sebbene la CTV raggiunga audience di alto valore (Gen Z, Millennials, sportivi, famiglie e Gen X), la frammentazione dell'offerta (sistemi operativi, OEM, editori individuali) rende difficile raggiungere e misurare gli utenti in modo unificato. Equativ si posiziona come soluzione a questa complessità, semplificando l'accesso e garantendo scalabilità e precisione.

In un contesto in cui la TV non garantisce più attenzione passiva la nostra missione è evolvere, puntando su valore, rilevanza e coinvolgimento per "guadagnare" l'attenzione attraverso un mix efficace di creatività e contenuto.

In the rapidly expanding Connected TV landscape in Europe, where 88% of users now stream content across an increasingly fragmented ecosystem of apps, including the fast-growing Free Ad-Supported TV (FAST) platforms. While CTV reaches high-value audiences (Gen Z, Millennials, sports fans, families, and Gen X), the fragmentation of supply (operating systems, OEMs, individual publishers) makes it challenging to reach and measure viewers in a unified manner. Equativ positions itself as a solution to this complexity, simplifying access to ensure scale and precision.

In a context where TV no longer guarantees passive attention, our mission emphasizes that advertising must evolve. It must focus on value, relevance, and engagement to "earn" viewer attention through "creative enhancements".

Speaker

Andrea Galtieri

Andrea Galtieri

Managing Director Demand Italy, Equativ

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06
Novembre
2025
Ora inizio:
10:45